Linia kolejowa na Semmering, zbudowana w latach 1848-1854, należy do największych osiągnięć sztuki inżynierskiej początków kolejnictwa. Pokonuje ona wysokogórską trasę o długości 41 km. Dzięki doskonałości konstrukcyjnej tuneli, wiaduktów i innych obiektów, linia kolejowa służy nieprzerwanie do czasów obecnych. Przecina ona wspaniały krajobraz górski, w który wtapiają się liczne domy wypoczynkowe powstałe, kiedy - dzięki budowie linii kolejowej - w okolice zaczęli napływać turyści.
My też napłynęliśmy, dosłownie bo w deszczu. Jesteśmy w Semmering i czas odpocząć. Za oknem majaczą niewyraźnie, pokryte jeszcze śniegiem, dwutysięczne szczytu. W miasteczku pusto, cicho i spokojnie. Nawet w recepcji naszego hotelu nie ma nikogo. W sam raz aby iść spać. Moje jutro będzie lepiej?
Plan na okolice Semmering jest prosty: przejechać się koleją do Gloggnitz i z powrotem. Niestety dziś również pada. Marnie wyglądałbym z głową na mokrej szybie pędzącego pociągu. No to może SÜDBAHN Museum in Mürzzuschlag ? – Tak to idealne miejsce by poznać historię linii kolejowej. Przy okazji można spełnić dziecięce marzenia bawiąc się kolejką Piko. Tę zabawę miniaturkami przerwał mi stanowczy protest Lenki: Tato pan konduktor nie może wypadać Ci na zakręcie, jedź wolniej, bo robisz katastrofę!
A potem to przestało padać więc ruszyłem pomiędzy wiadukty i tunele, pośród pędzących pociągów starej linii kolejowej łączącej dziewiętnastowieczny Wiedeń z Morzem Śródziemnym.
Melk – Semmering 150 km, ok. 2 godzin jazdy.
wiecej o linii kolejowej:
Linia kolejowa Semmeringwięcej fotek:
zdjęcia linii kolejowej Semmering