Geoblog.pl    sestian    Podróże    Grover na wodzie. Przez Morze Śródziemne na pokładzie Costa Magica -zima 2011.    Wszyscy na pokład

Wszyscy na pokład

Włochy
Włochy, Savona

Trochę z rozpędu przejeżdżamy właściwy zjazd z autostrady do portu nadkładając nieco drogi, by wreszcie oddać kluczyki parkingowym i przejść już bez bagaży do terminalu odpraw. Wszystko jest znakomicie zorganizowane. O bagaż juz nie musimy się martwić. Wprost z auta ma trafić do naszych kajut. Ok. 15 jesteśmy na pokładzie statku. Jeszcze chwila i wypływamy. Czas poznać naszego olbrzyma, na którym przyjdzie spędzić nam najbliższy tydzień. Jesteśmy na szóstym pokładzie odznaczonym jako Caravaggio w jednej z 1358 kabin. Do dyspozycji mamy 4 restauracje i jedenaście barów, sześć jacuzzi i cztery baseny, teatr i inne przyjemności. Teraz najważniejszą rzeczą jest zapamiętać co i gdzie się znajduje w tym pływającym hotelu. Nie jest to proste! Mimo starań kilkakrotnie zdarzy mi się nieco błądzić po długich korytarzach w poszukiwaniu naszej kabiny numer 6353.

Wypływamy o 17. Równo o tej godzinie rozpoczynają się obowiązkowe manewry ratunkowe. Wszyscy pasażerowie muszą być przeszkoleni na wypadek sytuacji z ...Titanica. W kierunku czwartego pokładu (Michaelangelo) zmierzają zatem nowi uczestnicy w kamizelkach ratunkowych. Lenka, mały pasażer też ma swoją kamizelkę. Maszeruje dzielnie na właściwe miejsce przed wejściem do szalupy ratunkowej. Wzbudza powszechne zainteresowanie szczególnie kiedy dmucha w gwizdek.

zula - 2011-03-06 15:10
Ahoj przygodo !!
Życzę wspaniałych widoków,słońca i wielu zdjęć , pozdrawiam

mirka66 - 2011-03-06 18:41
Zycze wspanialego wypoczynku.

BoRa
BoRa - 2011-12-16 11:21
O rany! trochę zazdroszczę tych manewrów ratunkowych, bo wychodzę z założenia że bezpieczeństwo ponad wszystko, a my przemierzaliśmy promem z Danii do Bergen w Norwegii (trasa wydaje się bardzie niebezpieczna), a o żadnych szkoleniach mowy nie było.

BoRa - 2012-01-21 17:26
Wpisując powyższy komentarz, nawet nie przypuszczałam, że tragedia która wydarzyła się 13.1.2012 mogłaby w dzisiejszych czasach mieć miejsce.
Rejs Costa Concordii był bardzo podobny do Waszego: Savona, Marsylia, Barcelona, Palma de Mallorca, Tunis, Palermo.

sestian - 2012-01-21 20:53
Mam podobne przemyślenia. Costa Concordia rzeczywiście zastąpiła w tym roku Costa Magica (ta pływa u wybrzeży Brazylii). Rejs bardzo podobny, w odwrotną stronę. Rano w sobotę Costa Concordia miała dopłynąć do Savony... Jak się okazało stało się inaczej! :(