Geoblog.pl    sestian    Podróże    Korona Gór Dolnego Śląska i Opolszczyzny ( i dalej Korona Gór Polski)    6/16 Biskupia Kopa, Góry Opawskie.

6/16 Biskupia Kopa, Góry Opawskie.

Polska, Biskupia Kopa

889 m n.p.m. Biskupia Kopa, Góry Opawskie.

Korona Gór Dolnego Śląska i Opolszczyzny. No tak, zawadzało mi ta Opolszczyzna. Zatem... jedziemy w Góry Opawskie.

Ano spodobały nam się te podejścia od czeskiej strony. I tak robimy tym razem. Meldujemy się na parkingu przy Petrowych Boudach i po równo 35 min jesteśmy na szczycie Biskupiej Kopy. Obowiązkowo zaliczmy osiemnastometrową wieżę, by chwilę później zameldować się w schronisku "Pod Biskupią Kopą". Obcinamy krawat, bijemy monetę za piątaka i gdy zaczyna się robić coraz bardziej tłoczno zmykamy znów na czeską stroną. Fragmentem "Pętli Wolfa" spokojnie docieramy na parking. No dziś to zbytnio nie zmęczyliśmy się, zatem.. korzystając z wyciągu (!) odwiedzamy pobliskie resztki ruin Zamku Edelstejn skąd spacerkiem wracamy na parking. Cóż za leniwa niedziela.