Geoblog.pl    sestian    Podróże    Czeskie Vlaky 2016 – czyli pociągami wokół Sudetów.    Nachod, tak blisko, a tak daleko.
2016

Nachod, tak blisko, a tak daleko.

Czechy
Czechy, Náchod

Náchod (niem. Nachod). Nazwa ma pochodzić od tego, że przez Nachod "chodzi się" - czes. "chodí" do Kłodzka i Polski. W 1938 Niemcy "chodi" w drugą stronę i do roku 1945 można było z Nachodu tylko "marschiren" do Niemiec.

Meldujemy się w samym centrum urokliwego miasteczka, w hotelu u Beranka na Masarykovo Namesti. Ten secesyjny budynek z ładnym i przestronnym wnętrzem to także Městské Divadlo. Stąd mamy do pokonania niewielką odległość, by zacząć popołudniową wspinaczkę na górujące nad miastem wzgórze zamkowe. Jest po osiemnastej, a na górze i wokół budowli pusto i cicho. W fosie smacznie śpi para niedźwiedzi: Dasza i Ludwik - atrakcje zamkowego wzgórza. Postanawiamy obejść zamek wokół i gdy wracamy miśki wstają i zabierają się do kolacji. Czas i na nas. To był długi dzień!
------------------
I tak nam minął pierwszy dzień wakacji. Prawda że długi?