Geoblog.pl    sestian    Podróże    Czeskoslovenskie Vlaki 2018    Koniec pierwszego dnia vlakovania. 314 km od domu.
2018

Koniec pierwszego dnia vlakovania. 314 km od domu.

Czechy
Czechy, Kroměříž

Zatem dalej w drogę. Przez Przerów, Chropyne, Kojetin do następnego miasta z listy UNESCO:

Kromieryż położony jest na skrzyżowaniu dawnych szlaków handlowych, przy dawnej przeprawie na rzece Morawie u stóp wzgórz Chrziby. Obecny, pochodzący z XVII w. zamek był siedzibą biskupów. Stanowi wyjątkowo pełny i dobrze zachowany przykład barokowej rezydencji pałacowej otoczonej ogrodami. Wokół zamku na powierzchni 64 ha rozpościera się naturalny park pejzażowy w stylu angielskim tzw. Ogród Zamkowy.
W Kromieryżu zanocujemy, zatrzymamy się by odpocząć po tym długim dniu. Około dwudziestej jesteśmy w hotelu. Około dwudziestej pierwszej gramy w chińczyka w rynku. Ładnie się kończy ten nasz dzień. Rynek i pobliski Pałac Biskupi rozświetlają światła. Księżyc szykuje się do nadchodzącego wkrótce zaćmienia. To był dobry, pierwszy dzień urlopu. Za nami jakieś 314 km i siedem pociągów, jedna twierdza, dwa miejsca z listy UNESCO i wspólnie spędzone chwile.